נוסעים לרכבת באופניים? מעכשיו זה יהיה קל יותר

איתי גדסי No Comments on נוסעים לרכבת באופניים? מעכשיו זה יהיה קל יותר

משרד התחבורה ורכבת ישראל חונכים מחר מתקני חניה רובוטיים חכמים לאופניים בתחנות הרכבת הרצליה ובאר שבע צפון, בנוסף למתקן הקיים בנתניה

רכבת ישראל צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת מדיניות שרת התחבורה מירי רגב לעידוד חיבוריות וקישוריות בין אמצעי תחבורה משלימים. משרד התחבורה ורכבת ישראל מקדמים אמצעים שנועדו להקל על רוכבי האופניים להגיע ברכיבה לתחנה, מבלי להעלות את האופניים על הרכבת.

היום (רביעי) נפתחו שני מתקני אופניים רובוטיים חדשים בתחנת הרצליה ובתחנת באר שבע צפון האוניברסיטה. המתקנים החדשים מצטרפים למתקן הראשון שנחנך לפני כשנה בתחנת נתניה, בו עושים שימוש מאות רוכבי אופניים מידי חודש.

המתקן החכם מופעל באמצעות אפליקציה ייעודית, כולל מסכי מגע ומקושר למערכת רב-קו. הפקדת והוצאת האופניים מתבצעות באופן רובוטי תוך כ-15 שניות בלבד, והמתקן מאובטח, מצולם ומוגן מפני גניבות ופגעי מזג האוויר.

בבאר שבע ובנתניה הוצב מתקן עילי, המכיל 51 זוגות אופניים, ובהרצליה המתקן תת-קרקעי ומכיל 207 זוגות. המתקנים מצולמים ומאובטחים, ותופסים שטח קטן יחסית.

בשנים האחרונות, עם הצמיחה במספר הנוסעים, חל גידול משמעותי גם במספר הנוסעים המגיעים לרכבת באופניים, שחלקם מעלה אותם לרכבת מחשש לגניבה. השירות החדש נועד לעודד הפקדת אופניים בתחנה, וכך להפחית את העומס בקרונות ולהקל על שאר הנוסעים, ובפרט לנוסעים עם מוגבלויות.

השירות זמין בחודשים הקרובים ללא עלות. לאחר תקופת הרצה, השימוש במתקן יהיה ללא תשלום ל-13 שעות ראשונות, בכפוף להצגת כרטיס נסיעה ברכבת. לאחר מכן ייגבה תשלום של שלושה שקלים לשעה.

פתרון החניה הרובוטי הוא חלק ממגוון הפתרונות לשילוב אופניים ורכבת, הכוללים מתקני חניה דו-קומתיים הולנדיים המוצבים בתחנות רבות בארץ, שדרוג שבילי האופניים המובילים לתחנות, שערי מעבר רחבים למעבר נוח עם אופניים ועוד.

המתקנים מתוצרת Biceberg הספרדית מוקמים ומתוחזקים על ידי חברת אריאל וימאזור מקבוצת האחים יעקובי YSB אשר זכתה במכרז, ומפעילה מוקד שירות טלפוני לתמיכה 24 שעות ביממה.

שרת התחבור מירי רגב: "ישראל הולכת ומתקדמת בכיוון הנהוג בערים היפות של אירופה, עם פחות רכב פרטי ברחובות ויותר שימוש באופניים ובכלי מיקרו-מוביליטי, המתחברים למערכות התחבורה הציבורית ומערכות להסעת המונים. פתיחת שני מתקני אופניים רובוטיים נוספים בתחנות הרכבת, מהווה צעד נוסף לחיזוק הקישוריות והחיבוריות, המאפשרות להגיע לתחנה בכל דרך המתאימה לנוסע – אם ברגל ואם ברכב, אם באופניים ואם בקורקינט".ד



0 תגובות